Vanliga frågor

Patienten kan vara vilande, ha flyttat eller så finns det inga giltiga dispenserbara ordinationer förskrivna.
Står patienten med på följesedeln? Kontakta oss direkt på telefon 010-221 69 70.

Om en patient inte har hämtat ut sina två senaste leveranser av dosrullar, eller om dosrullen ska betalas kontant ska ni fylla i blanketten Ej avhämtade dosrullar.

Ja. Inga paket får lämnas ut utan kvittens. Eventuella tidigare LUK-avtal (Lämnas Utan Kvittens) med PostNord måste sägas upp.

Om mottagaren till exempel inte öppnar dörren och inte heller har en tydlig leveranshänvisning, så återgår paketet till leveransterminalen, för att dagen efter levereras till ett alternativt utlämningsställe.

Dropkort/avisering ska i samband med leveransen ha lämnats hos mottagaren (i brevlåda eller motsvarande). På dropkortet/aviseringen framgår att mottagaren samma dag kan kontakta terminalen för en ny utkörning och – om så inte görs – ett meddelande om var paketet dagen efter kan hämtas.

Att lämna paketet utanför dörren och utan kvittens får inte göras.