Köpvillkor

Här finner du information om våra köpvillkor.

 

1. Allmänt

Dessa allmänna köpvillkor är tillämpliga på försäljning av produkter till vårdgivare och kommuner från Apotekstjänst webbplats apotekstjanst.se eller via kontakt med Apotekstjänst kundtjänst via telefon, e-post, fax eller brev.

 

2. Beställning

Beställning av produkter sker på apotekstjanst.se eller via kontakt med Apotekstjänst kundtjänst via telefon, e-post, fax eller brev. Genom din beställning accepterar du dessa allmänna villkor.
Apotekstjänst förbehåller sig rätten att annullera/avvisa beställningar som innehåller felaktiga uppgifter.

3. Priser

Samtliga priser på apotekstjanst.se anges i svenska kronor (eventuell fraktkostnad tillkommer). Samtliga priser uppdateras regelbundet och Apotekstjänst förbehåller sig rätten att göra prisändringar utan föregående avisering. Priser anges exklusive moms.

4. Betalning

Apotekstjänst fakturerar i efterskott. Fakturering till juridiska personer sker för närvarande från Apotekstjänst Sverige AB.

5. Frakt och leverans

För vissa typer av leveranser kan det tillkomma en avgift vilket i så fall framgår på beställningsunderlaget. Leverans kan endast ske till adresser i Sverige.

6. Reklamation

Om din leverans är felaktig, skadad eller ofullständig ska du, snarast efter att felet upptäcktes göra en reklamation genom att vända dig till Apotekstjänst Kundtjänst (tel. 010-184 82 20, e-post kundtjanst.atf@apotekstjanst.se). 

7. Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen.
Informationen du lämnar om dig själv används av Apotekstjänst och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.

8. Ej uthämtade paket

Apotekstjänst förbehåller sig rätten att debitera kunden kostnaden för beställda produkter som inte hämtats ut inom angiven tid. Din beställning ligger hos speditörens utlämningsställe i två veckor och uthämtning måste ske inom denna tid. Apotekstjänst förbehåller sig rätten att debitera kunden kostnaden för försändelser som returneras eller ej hämtats ut.

9. Ändring av villkoren

Apotekstjänst förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa allmänna villkor.

10. Kontakta oss

Apotekstjänst Kundtjänst når du på telefon 010-184 82 20 och e-post kundtjanst.atf@apotekstjanst.se.
Information om Apotekstjänst:
Apotekstjänst Sverige AB (org. nr 556577-4097)
Mervärdesskattenummer: SE556577409701