Huvudbild

Lediga tjänster

 

Operativ inköpare till Apotekstjänst på Lidingö

Vill du jobba operativt med Inköp? Gillar du processer och flöden och att ge det lilla extra? Hos oss får du arbeta med spännande produkter och härliga kollegor i ett bolag där både hög kvalitet, processer och ständig förbättring är i fokus!

Som operativ inköpare hos oss kommer du ha följande arbetsuppgifter:

  • Daglig inköpsplanering, EDI- order och manuella order
  • Avrop från avtalat sortiment
  • Arbete med beställningspunkter min/max lager
  • Reklamationer och leveransplanering för inkommande gods
  • Utreda och rapportera leveransavvikelser, transportskador, returer
  • Beställningsrutiner
  • Hantering av restsituationer
  • Arbete med lageroptimering
  • Analysera statistik, uppföljning
  • Fakturaavstämning och skapa rapporter
  • Kontakt med leverantörer och kunder

Som person är du en positiv problemlösare med sinne för detaljer. Att vara strategisk och ha ett lönsamhetstänk är lika självklart för dig som att bygga relationer och struktur i ett företag med högt tempo och mycket driv. Vi ser att du har lätt för att samarbeta och kommunicera både internt och externt samt att du kan nå resultat genom självständigt och effektivt arbete.

Placeringsort: Lidingö, i natursköna Gåshaga.

Kompetenskrav:

  • Dokumenterad utbildning inom inköp alternativt minst 1 års erfarenhet i rollen som Inköpsassistent/Inköpskoordinator/operativ inköpare.
  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Goda kunskaper i office paketet, speciellt i Excel
  • Meriterande med erfarenhet av logistik, inköp inom läkemedel/apoteksbranschen.

 

Välkommen med din ansökan till jobb@apotekstjanst.se märkt Operativ inköpare. Då intervjuer kommer att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2019-02-06.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Erik Alfredsson, Operativ Chef, erik.alfredsson@apotekstjanst.se  070-5440612                                                                                         

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. 

Vi ser fram emot din ansökan!

 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

 

Engagerad Kvalitetsmedarbetare, gärna Farmaceut, till Apotekstjänst på Lidingö

Är du en engagerad och drivande person med brinnande intresse för kvalitets- & miljöfrågor? Vill du vara med och utveckla och påverka dina frågor i ett bolag där både hög kvalitet, processer och ständig förbättring är i fokus?

Du kommer att ingå i vårt Kvalitets- och Miljöteam och arbeta aktivt med bland annat följande frågor:

  • Upprätta och ansvara för instruktioner och implementering av dessa
  • Bevaka och uppdatera miljö- och kvalitetsmål för hela Apotekstjänst
  • Vara delaktig i uppföljning av KPI:er gällande kvalitet och miljö
  • Utbilda våra medarbetare i kvalitet och miljöfrågor
  • Ansvara för internrevision enligt ISO Kvalitet och miljö
  • Bevaka lagkrav

Du kommer att ha stor påverkansgrad då du både kommer att ingå i Apotekstjänst styrgrupp för kvalitet och miljö samt Apotekstjänst operativa ledningsgrupp.

Förutom att du är en engagerad och drivande person ser vi att du är ansvarsfull, noggrann och nyfiken. Du är positiv och gillar utmaningar. Vi ser att du har lätt för att samarbeta och kommunicera både internt och externt samt att du kan nå resultat genom självständigt arbete.

Placeringsort: Lidingö, i natursköna Gåshaga.

Kompetenskrav:

  • Högskoleexamen alternativt annan likvärdig utbildning eller erfarenhet
  • Intresse för kvalitets- och miljöfrågor
  • Erfarenhet av kvalificerat arbete inom området samt inom ISO
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

 

Välkommen med din ansökan till jobb@apotekstjanst.se märkt Kvalitet. Då intervjuer kommer att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2019-02-28.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Erik Alfredsson, Operativ Chef, erik.alfredsson@apotekstjanst.se, 070-5440612.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. 

Vi ser fram emot din ansökan!

 

 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _